Bericht van de voorzitter

Hockeyvrienden,

Het eerste half jaar van dit seizoen is voorbijgevlogen en weekend aan weekend maken vele vrijwilligers het mogelijk dat onze teams kunnen deelnemen aan de verschillende competities.

Deze vrijwilligers zijn belangeloos belangrijk voor de club. Ze doen het niet voor zichzelf maar voor een ander. Dat is een mooi uitgangspunt van een vereniging. Een vereniging gaat niet uit van een economische transactie, een betaling en het leveren van een dienst. Een vereniging is een vrijwillige groep personen met een gemeenschappelijk doel en belang.

Wij zijn als bestuur dan ook dankbaar voor de inzet van deze vele vrijwilligers die meehelpen onze ambities en doelstellingen te realiseren.

In het eerste half jaar hebben we ook een aantal kampioenen mogen bijschrijven op het veld en in de zaal:

Veldcompetitie
MO 12-1    :    1e periode
MO 14-1    :    1e & 2e periode
MO 16-1    :    1e & 2e periode

Zaalcompetitie

MO12-1, MO14-1 & MO16-1

In de tussenstanden staat ook onze MO18-1 momenteel op een 3e plaats en met nog 9 wedstrijden te spelen en 2 punten achterstand op de nummer 1, kan ook onze MO18 nog kampioen worden. Zet hem op!

Iedereen gefeliciteerd met het kampioenschap, maar ook andere teams goed gedaan!

Het eerste half jaar heeft ook in het teken gestaan van acties, activiteiten en uitjes. Zo hebben we met de Groteclubactie ruim 2.600 euro opgehaald, zijn er activiteiten geweest op de club, zoals een foute kersttruien bingo en hebben we bij Passe Partout onze vrijwilligersavond gehad. Ook aankomend jaar staan er weer verschillende activiteiten op het programma.

Ook groeien we qua ledenaantallen en mede hierdoor is het mogelijk om in het voorjaar met een MO8 starten op het veld, wij willen jullie als bestuur ook heel veel succes toewensen met jullie eerste competitie.

Qua teams zijn we aardig compleet in de jeugd (van de MO18 t/m de MO8), de vereniging is dat echter nog niet. Met de hoogste prioriteit zoeken wij nog een aantal vrijwilligers; een coördinator teams, een lid activiteitencommissie en een lid sponsorcommissie. Rollen die met een inzet van gemiddeld een uur per week en een vergadering op de 3e woensdag van de maand goed ingevuld kunnen worden.

Ik begrijp goed dat het toetreden tot een bestaande commissie voor een individu een hoge drempel kan zijn, maar juist nu geven de vele vacatures de mogelijkheid om samen met vriend, vriendin, goede bekende toe te treden en zo samen voor nieuw elan en energie te zorgen waardoor wij onze ambities mogelijk kunnen blijven maken, de continuïteit kunnen borgen en zaken die beter kunnen of anders moeten kunnen aanpakken.

Vaak staan we als toeschouwer langs de lijn en hebben we een goede kijk op het spel, meestal beter dan de coach. Hetzelfde geldt voor het langs de lijn kijken naar het reilen en zeilen binnen een vereniging. Een oproep aan alle toeschouwers met ideeën en energie om zaken op te pakken. Onze junioren, jouw kinderen en onze toekomstige senioren hebben jouw inzet nu nodig.

Kriebelt het, jeuken jouw handen, meer info? Laten we een kop koffie drinken om te zien wat jij kan bijdragen als vrijwilliger van onze mooie vereniging, een vrijwillige groep personen met een gemeenschappelijk belang; hockey voor jou, jouw dierbaren en hockeyvrienden in de Eemsdelta!

Met sportieve groet,

Rody Bos