Lintje voor Pieter Schreurs!

18-3 Nieuws APPINGEDAM – Burgemeester Rika Pot van de gemeente Appingedam heeft donderdag  17 maart een Koninklijke Onderscheiding uitgereikt aan Pieter Schreurs.

De oud-leraar Engels is benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Schreurs heeft zich op zijn eigen wijze verdienstelijk gemaakt voor de samenleving. Hij kan worden gekwalificeerd als ‘iemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen heeft gestimuleerd’.

De onderscheiding werd uitgereikt na afloop van de vergadering waarin Schreurs afscheid nam als voorzitter van Stichting Kunstgras Eemsmond, in de kantine van hockeyclub Eemsmond.

Pieter Schreurs is van 1985 tot 1992 voorzitter geweest van de Hockeyclub Eemsmond in Delfzijl. Van 1989 tot heden was hij penningmeester (1989-2009) en voorzitter (2009 tot heden) van de Stichting Kunstgras Eemsmond. Deze stichting beheert en exploiteert het kunstgrasveld van de Hockeyclub Eemsmond.

Schreurs hanteerde van 2000 tot  2010 de voorzittershamer van de Bibliotheek Appingedam en is sinds 2011 preses van de Stichting Promotie Activiteiten Appingedam.

Daarnaast heeft hij  in 2010, 2012 en 2014 namens de Rotaryclub Appingedam-Delfzijl bijgedragen aan het organiseren van de sponsorloop ‘Wandelen voor water’.